19 Kasım 2010 Cuma

ben bir marti olsam...


ben 1989 senesinde dogmus bulunmustum bir defasinda. sene 2010. eve geldim. herkes uyumus. garip bir uzuntu coktu uzerime bir anda. cok ani oldu ama. niye bu kadar ani oldu? iyi gidiyordum aslinda. cok yasli hissediyorum kendimi ama cok gencim. bunun uzerine dusunurken aklima bir sarki geldi:


cig yagar tekerlenir

optukce sekerlenir

cig yagar yerde kalmaz

guzellik sende kalmaz


derken bir iki kutlama mesaji..

fena. fena..

yaptigim seylerin insanlar tarafindan hatirlanmasina zaafim olabilir. ozunde gecmise bagli bir insanim. tarih okuyorum ben be. siz neyden bahsediyorsunuz? bosuna mi okuyorum sanmistiniz?


ben kucukken annem beni hep ayni turkuyu soyleyerek uyutuyordu. "odam kirec tutmuyor" diye basliyordu sonu gelmeden uyuyordum ben de. ne zaman duysam icim urperiyor. bir de "odam kirectir benim" var. cok benzetirim ben bu ikisini. hakliymisim! demin farkettim ki aslinda ayni turkunun farkli kitalarindan bahsediyormusum.


............................................................................................................................................................



nalan. canım benim. ne demek istiyorsun neden iyi gelmiyor bana. şöyle özetleyebilir miyim durumu? ben sana aşığım. bu durum çok güzel gerçekten. ama insani bencilce şeyler giriyor kalbime. o niye sevmiyor diyor. sonra diyorum şöyle davranayım. eğlenceli bir hayat istiyor eğlenceli olayım. yazı yazmamı seviyor yazı yazayım. yani benim senden başka hiçbir hayatım yok ama sana varmış gibi göstermem gerekiyor. çünkü sevilmeyi ümit ediyorum. karşına bir insan çıkarmam gerekiyor yani. ama ben sadece seni dert ediyorum. ama hiç kimse karşısında sadece kendisini dert eden koca bir enkaz istemez. ben de öyle değilmişim gibi davranmaya çalışıyorum. o yüzden her 18 dakikada seni aramıyorum. bu akşamki sorumun nedeni çaresizlik ve acelecilikti. yanlış bir kaynaktan doğdu yani sorular. ben senin tarafından bir daha öpülmek için yaşıyorum. ve bunları sana anlatarak bu ihtimali ortadan kaldırıyorum sanırım. senin erkek arkadaşın falan olmak istemiyorum. ya da ne bileyim elele gezmek istemiyorum. seninle uruguay a gitmek istiyorum. seninle uçaktan falan atlamak istiyorum. beraber şarkı söylemek istiyorum. yani bunların hiçbiri gerçek değil. gerçek ne allaşkına. sana şuracıkta neyi varsa kusan ben miyim gerçek. nalan ben zaten senin istediğin gibi bir insan değilim sen de zaten benim istediğim gibi bir insan değilsin. oğuz atay görse gözleri yaşarır ama biraz da kızar der ki niye sevdiğine bilincini akıtıyorsun kimse kimsenin kusmuğunu sevmez. akıllı ol dik dur derdi heralde bana. nalan bilmiyorum canım da seninle dizdize oturmanın keyfini tattıktan sonra daha niye yaşıyorum bilmiyorum. yine bak herşeyi söyleyen adam oldum. nalan çok özür dilerim. nalan. nalan. büyüyünce şiir olacaksın sanırım. ben de infilak olacağım. iyi sıçtım di mi. seni kırmaktan çok korkuyorum. bazen senin yerine hayatı seçmek istiyorum. sanırım hayattan daha güzelsin.


.........................................................................................................................................................................



gecmisten gunumuze merve.. (ben de) cocuk oldum. agaca tirmandim. saklambac oynarken heyecan yapip ebenin ayagina isedim. tas attim. kafa yardim. kedi kopek beslemek icin annemi ikna etmeye calistim. basaramadim. babami kizdirdim. annemin terlik firlatmasina neden oldum. kaybolmadim ama kaybettiklerini sandilar. yalniz uyumaktan korktum. bir insan olunce ona ne oldugunu ogrendim. icki icmeyi, sigara icmeyi de ogrendim. sarildim. opustum. sevistim. uyudum. uyandim. buyudum mu acaba? abiler, ablalar.. bana kocaman bir alkis. buyudum sanirim. aferin bana. aferin. genclik sen bize ne yaptin? ne yapmaya devam ediyorsun? az hasarla atlatilmis ergen isyanligimi uyandiriyorsun, ama neden? dert edindiklerimiz gercek seyler mi onu bile bilmiyorum ben daha. hangi cozumden bahsediyorsun? aaa! evet, evet. duymustum. sehirdeydim. yanlis mi duymusum? oyle dememis miydin? affedersin. olur arada.


kendisini anmadan gecemeyecegim. tom waits bana sarki gonderdi demin. telefonuma mesaj atmis. kac yasinda adam hala mesajla falan ugrasiyor. ha ha. demis ki:


Let me fall out the window

With confetti in my hair

Deal out jacks or better

On a blanket by the stairs

I'll tell you all my secrets

But I lie about my past

So send me off to bed forever more


canimsin. dogum gunun kutlu olsun. istemezsen asla buyumezsin, sakin unutma. aptal olma. buyumek zorunda hissetme. hep aklimdasin. tombis yanaklarindan operim. beni dinlemeye devam et.

tom amcan.



ben daha ne soyleyebilirim ki?




Hiç yorum yok: